I går fikk jeg den etterlengtede R&G Racing radiator guard’en i postkassen og dermed måtte jeg frem med mine ti tommeltotter for å montere denne…
Det første som slo meg var lappen som sto på pakken. Denne var vist nok ikke fortollet enda og den var dermed forseglet. Pakken kunne ikke åpnet før jeg hadde vert i kontakt med DHL… Yeah right!
Lappen ble oversett på elegant vis og pakken ble åpnet. Inni så lå det kanskje ikke veldig overraskende en radiator og oljekjøler beskyttelse fra R&G Racing. Det første som slo meg var at det fulgte med strips og ikke skruer. Etter litt søk på nettet så var vist dette ganske vanlig…
Etter 40 minutter med banning så var det like før denne radiatorbeskyttelsen passet perfekt rundt garasjestolpen, men jeg fant ut at stripsene måtte svinges rundt noen braketter og etter ytterligere 20 minutter så fikk jeg vertfall festet den skikkelig. Siden jeg har ti tommeltotter når det kommer til slikt så gledet jeg meg ikke akkurat til monteringen, men hvor vanskelig kunne det egentlig være å feste denne med seks strips?
For en mekaniker er det nok walk in the park, men for meg var dette en liten prøvelse. Det var så klart ikke i mine øyne noen naturlig sted og feste disse stripsene på sykkelen og jævlig trangt var det også.
Jeg var litt usikker på hvordan denne ville henge på når lufttrykket ble stort, så da bar det ut på E6 for å sjekke dette. Uten å gå mer i dybden så kan jeg fastslå at denne burde henge på uten å lage ulyder etc. i de fleste hastigheter. Jeg syntes vertfall den ble seende langt bedre ut med en sort radiatorbeskyttelse. Dessuten så beskytter den jo også radiatoren for ulumskheter som steinsprut og blodfeite innsekter.
Konklusjonen må bli “job well done!” selv om det ble en del banning.